Az autók egyik legfontosabb része a kerék. A motor sem elhanyagolható, természetesen, de hiába fantasztikus a teljesítmény, ha a kerékkel nincs minden rendben. Az autó gyorsaságát, stabilitását is befolyásolja a Renault alufelni. Ugyanakkor, rendszeresen felmerül a kérdés, hogy acél vagy könnyűfény keréktárcsát alkalmazzunk az autónknál. Az elsődleges feltételezéssel ellentétben, a Renault alufelni nehezebb, mint az acélfelni, mivel a sűrűsége magasabb. A nagyobb súly, amint tudjuk, nagyobb fogyasztást is eredményez. Mégis a Renault alufelni előnyösebb lehet az acélfelninél. A kerekek nagyobb mérete és súlya stabilabban tartja az autót, az üzemanyag használat pedig nem növekszik elviselhetetlen mértékig. A Renault alufelni így a súly ellenére is jó választás, ha figyelembe vesszük a használatának időtartamát. Ez ugyanis sokkal tartósabb, merevebb, nem deformálódik. Nagyon szélsőséges esetben előfordulhat törés, mint bármely más alkatrésznél is, de az alumínium keréktárcsát még javítani is könnyebb, mint az acélból készült változatát.
A tél beköszöntével a környezetünkben sok változás következik be, amihez alkalmazkodni kell, mégpedig úgy, hogy mi is változtatunk néhány dolgon. Téli ruhában kezdünk járni, bekapcsoljuk a fűtést és az autónkon lecseréljük a nyári gumikat a télen használatosakra. Sokan ezt úgy oldják meg, hogy eleve csak kereket cserélnek, mivel külön felnire van helyezve minden gumi. Egyesek szerint, a Renault Clio alufelni csak nyáron jó választás, a zordabb körülményekhez mindenképpen acélfelnit szükséges beszerezni. A közhiedelem alapján, a Renault Clio alufelni kevésbé ellenálló, a felsózott utakról rákerülő nedvesség felmarja, tönkreteszi, a kátyúkban, amiket télen a nedves utak miatt nehezebben lehet észlelni, és el is deformálódhat. Azonban a szakemberek azt mondják, hogy nemcsak a Renault Clio alufelni és más alufelnik esetében, de az acélfelniknél is fennállnak ezek a meghibásodási lehetőségek. Viszont, ha megfelelő a festékréteg, nem sérült, akkor nem fogja felmarni a sós lé sem, és ha óvatosan vezet, akkor a kerék sérülésétől sem kell tartani.