Amikor valaki webáruház létrehozásban gondolkozik, az egyik legfontosabb kérdés az, hogy milyen értékesítési lehetőségek vannak ezen a területen? Tudjuk ugyanis, hogy a virtuális térben nagyon hatékonyan, szinte minden értékesíthető. Ezzel magyarázható az a tény, hogy a vállalatok jelentős összegeket fordítanak online reklámokra. Az online marketing alapja a céges weboldal, amely minden platformról elérhető a kliensek számára.
Webáruházak esetében a marketing ennél sokkal többet jelent. Végeredménye az, hogy a honlapra látogató megvásárolja az értékesített terméket, ami a tulajdonos számára azonnali értéket/hasznot jelent. A webáruház marketing legfontosabb célja tehát a konverzió, vagyis a sikeres megrendelések arányának növelése. Ebben a folyamatban a látogatottság növelése csupán az első lépést jelenti. A webáruház marketing összességében egy komplex, soktényezős tevékenység, amely természetesen irányulhat magára a webáruház népszerűsítésére, illetve a termékértékesítésre. Mindkét területre figyelni kell, de az, hogy egy adott webáruház esetében épp a népszerűsítésen, vagy a termékértékesítésen van a nagyobb hangsúly, annak a függvénye, hogy induló, vagy meglévő webáruházról van szó.
De említsünk meg néhányat az alapvető webáruház marketing tényezők közül. Amennyiben webáruház SEO segítségével már elértük, hogy megfelelő számú felhasználó látogatja a weboldalunkat, figyelnünk kell a kínált termékünk árára, ugyanis a virtuális térben nagyon nagy a konkurencia, a felhasználó gyorsan össze tudja hasonlítani az árakat. Továbbá nem lehet figyelmen kívül hagyni a webáruház gördülékenységét, ami a megrendelések véglegesítésének kulcseleme. Az oldalon megjelenített termékinformációtól kezdve a szállítási költségig, minden egyértelmű kell legyen a vásárlók számára. Ezek a tényezők jelentik az értékesítés növelésének alapjait, de természetesen még nagyon sok dologra figyelni kell egy sikeres webáruház működtetése során.